اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نصر اصفهانی: وظیفه داریم از حق تعیین سرنوشتمان استفاده کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه ما بنابر وظیفه و تکلیف، مأمور به این هستیم که از حق خودمان در راستای تعیین سرنوشت با حضور در انتخابات استفاده کنیم.

نصر اصفهانی: وظیفه داریم از حق تعیین سرنوشتمان استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) را تبریک گفت و اظهار کرد: امید دارم این ایام برای همه فرصتی برای مرور زندگی این بانوی آسمانی باشد، به بانوان شهر اصفهان هم این ایام را تبریک می‌گویم؛ در هفته گذشته برنامه‌های دهه فجر نیز به خوبی برگزار شد و تزیین شهر و برنامه‌های مختلف را در مناطق مختلف شهرداری داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری شب اصفهان در تبریز و ضمن ابراز امیدواری از استمرار این اقدام در شهرهای دیگر افزود: این امر مورد استقبال مردم تبریز قرار گرفته و نسبت به معرفی اصفهان و ظرفیت‌های آن تلاش‌هایی انجام شد و صدای اصفهان به گوش هم‌وطنان تبریزی رسید.

افزایش ۳۰ درصدی فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها

وی در خصوص نزدیک بودن نوروز عنوان کرد: ماه اسفند ماه پرداختن به پیرایش و زیباسازی شهر است و برنامه‌ریزی‌های خوبی هم برای امسال تدارک دیده شده است، امید دارم در اجرای این برنامه‌ها شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که شهر اصفهان برای مهمانان نوروزی و شهروندان اصفهانی دلپذیر باشد، تقاضا نیز این است که نهایت تلاش صورت گیرد، با وجود اینکه لازمه این اقدامات صرف هزینه‌هایی است، تا جایی که امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد، نهایت دقت صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هیات دولت شاهد افزایش ۳۰ درصدی فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها بودیم، گفت: همزمان در بودجه امسال هم اتفاقات خوبی در بودجه امسال در امور رفاهی کارکنان شهرداری مورد توجه قرار گرفت و شاهد افزایش خوبی در امور رفاهی بودیم امید داریم افزایش حقوق و امور رفاهی به همراه دیگر برنامه‌های در دست اقدام از جمله تمرکززدایی، تفویض اختیار و تکریم کارکنان و کارمندان موجب بروز اتفاقات خوبی در شهرداری اصفهان شود و زمینه‌سازی اقدامات مناسبی برای مردم شهر شود.

نصراصفهانی با اشاره به بر‌گزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفند، مطرح کرد: می‌توانستیم فضای بهتری را ایجاد کنیم که حضور حداکثری مردم را در انتخابات رقم بزنیم و با تدابیر بهتر اتفاقات بهتری رخ دهد؛ با وجود این همه ما بنابر وظیفه و تکلیف، مأمور به این هستیم که از حق خودمان در راستای تعیین سرنوشت با حضور در انتخابات استفاده کنیم، امید داریم همه شهروندان هم از این فرصت استفاده کرده و با حضور خود زمینه انتخاب نمایندگان شایسته‌ای را برای حضور در مجلس فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته بودجه شهرداری در کمیسیون تلفیق جمع‌بندی شد، عنوان کرد: بر اساس اطلاعاتی که داریم در رابطه با تدوین بودجه حدود ۳ هزار نفر ساعت تدوین بودجه در شهرداری، ۳۵۰ نفر ساعت در ۷ کمیسیون تخصصی شورا و ۷۰۰ نفر ساعت به مدت ۵ روز  بودجه در کمیسیون تلفیق با نهایت دقت بررسی شد.

خرید 90 اتوبوس جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی

وی خاطرنشان کرد: چیزی که قابل توجه بوده این است که بودجه پیشنهادی شهرداری در ۲۸ دی ماه از حیث درآمدی منابع شهرداری ۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و منابع سازمان‌ها ۱۹۲ میلیارد تومان بود که تغییراتی که در کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه داده شد این بود که ۸۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تغییراتی بود که در منابع شهرداری داشتیم و در سازمان‌ها فقط یک میلیارد تومان تغییر داشتیم، با بررسی نهایی تلاش بر این شد که بودجه روی مرز ۶ هزار میلیارد تومان بسته شود و در این سقف با همکاری شهرداری تغییراتی صورت گرفت.

نصراصفهانی در ادامه تصریح کرد: آن چه امروز مورد تصویب قرار می‌گیرد بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی است، امید داریم با تلاش مدیران و همراهی مردم شاهد تحقق این بودجه در سال ۹۹ باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: از محل تخصیص اوراق مشارکت ۲۰۰ میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده بود باتوجه به رایزنی‌های انجام شده و پیگیری‌ها حدود ۹۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۴۰ دستگاه تا قبل از عید و ۵۰ دستگاه دیگر تا پایان اردیبهشت در اختیار سازمان اتوبوس‌رانی قرار می‌گیرد، این اتوبوس‌ها از نوع اسکانیا بوده و هزینه هر اتوبوس یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

تلاش برای کاهش مشکلت زنان

فریده روشن عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه در نطق میان دستور خود روز زن را تبریک گفت و بیان کرد: جامعه امروز سرشار از تبعیض است، در جامعه امروز زنان رنج و زحمت زیادی را به جان خریده و مقاومت می‌کنند تا مشکلات را پشت سر گذاشته و بتوانند به حقوق اولیه خود دست یابند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: برای یک زن مادر شدن و در کنار آن رشد و توسعه فردی کار سختی است، اما بسیاری از زنان بار مضاعفی را به دوش می‌کشند، برخی از زنان که خانواده همراهی داشته باشند این راه را آسان‌تر طی می‌کنند اما هستند زنانی که به تنهایی مبارزه کرده و توانسته‌اند سقف شیشه‌ای را بشکنند.

وی با اشاره به وجود تبعیض جنسیتی در همه سطوح قدرت مطرح کرد: قرار گرفتن در یکی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم گیر شهر نیز به معنای پایان تبعیض نیست، این پایان راه زنان نیست گرچه با همکاران خوش فکری همراهیم.

روشن در پایان خاطرنشان کرد: نجات در کلمه است و راه را بر ما می‌گشاید، نخست با همبستگی میان خود در راستای آگاهی و آگاهی بخشی بیشتر تلاش کنیم و در مدت باقی مانده با همکاری در راستای رفع تبعیض و کاهش مشکلات زنان گام برداریم.

کاندیداها وعده غیرعملی ندهند

کوروش محمدی رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان دومین ناطق در این جلسه شورا عنوان کرد: پرداختی‌های کارگران امسال خوب بوده و همه شرکت‌ها و واحدهای تابعه شهرداری حقوق‌ها را به موقع پرداخت کردند، از معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان تقاضای استمرار روش پرداخت حقوق کارگران را برای سال آینده نیز داریم، پرداخت حقوق همه پرسنل شهرداری به روز شده است و انتظار داریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری «شب فرهنگی اصفهان در تبریز» نیز سخن گفت و مطرح کرد: این اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و حضور نمایندگان شهرداری اصفهان در این برنامه در شرایط بسیار سخت و طی مسافت طولانی در شرایط نامساعد هوا قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که با آن روبرو هستیم کاهش سطح اعتماد عمومی است، بیان کرد: یکی از دلایل این امر دادن وعده پوچ از سوی کاندیداهای مختلف به مردم است، چنانچه این رفتار ادامه داشته باشد خیانت به اعتماد عمومی است.

محمدی از کاندیداها خواست صادقانه با مردم سخن بگویند و گفت:  نیازی به دادن وعده‌های غیرعملی نیست، در این شرایط مردم بیشتر همراه خواهند بود و اعتماد عمومی دوباره ایجاد خواهد شد.

تضییع حقوق شهروندان با تعرض کسبه به پیاده‌روها

شیرین طغیانی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه در تذکری با اشاره به اینکه اصفهان هر ساله یکی از مقاصد اصلی گردشگری نوروز است، اظهار کرد: در رویکرد مدیریت شهری، اصفهان شهری با محور پیاده‌ها در بافت‌های مرکزی است، در کنار این مسأله با در نظر گرفتن ظرفیت تاریخی اصفهان، انتظار می‌رود فضاهای شهری به گونه‌ای متناسب‌سازی شود که حداکثر ظرفیت تردد به صورت پیاده را داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان از تعرض برخی کسبه به پیاده‌روها گلایه کرد و این اقدام را تضییع حقوق شهروندان اصفهانی و گردشگران دانست و گفت: این مسأله از لحاظ کاهش ایمنی و امنیت نیز موجب بروز چالش می‌شود، در این راستا رایزنی‌ها و جلساتی را داشته‌ایم اما باید با اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود شرایط موجود تلاش شود.

جلوگیری از توسعه عمودی و افقی شهر با بازگشایی گلوگاه‌ها

رضا امینی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر خود با اشاره به اینکه سال‌ها توسعه عمودی شهر مد نظر برنامه‌ریزان شهری بوده است، عنوان کرد: این رویکرد به دلیل جلوگیری از پیشروی سطح به خصوص در زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها بوده است، اما تاکنون به موضوع کنترل پیشروی چندان اهمیتی داده نشده است، برای حل این معضل ساماندهی بافت فرسوده شهر اصفهان ظرفیت خوبی است که باید با بازگشایی گلوگاه‌ها از توسعه عمودی و افقی شهر جلوگیری کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: باز شدن گلوگاه‌ها افزایش صدور پروانه‌ها و درآمدزایی را به دنبال خواهد داشت و گردش مالی خوبی برای شهرداری به همراه دارد.

گرفتن خودیاری در شهرداری‌ها غیرقانونی است

نصیر ملت رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری به شهرداری اصفهان در خصوص حوزه گردشگری مطرح کرد: طرح اصفهان ۲۰۲۰ با محوریت گردشگری تصویب شده است و باید همه برنامه‌ها با این محوریت انجام شود.

پورمحمد شریعتی‌نیا، نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه در تذکری گرفتن خودیاری در شهرداری‌ها را غیرقانونی دانست و بیان کرد: در برخی از مناطق گزارشاتی در خصوص این اقدام ارائه شده است و بدتر این است که مبلغ سلیقه‌ای و غیرشفاف بوده است و باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/63088/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول